Mikroskop

Leczenie kanałowe na jednej wizycie

Leczenie kanałowe jest zabiegiem wykonywanym przez lekarza stomatologa zapobiegającym utracie zęba. Polega ono na usunięciu chorobowo zmienionej lub martwej miazgi z komory zęba i kanałów korzeniowych. W przypadku braku leczenia podjętego w odpowiednim czasie dochodzi do stanu zapalnego ozębnej oraz kości szczęk w okolicy wierzchołków korzeni. W zaawansowanej postaci może dochodzić do powstawania ropni około-zębowych, torbieli lub martwicy kości. Wszystkie te powikłania wiążą się z koniecznością usunięcia zęba.

Najczęstszą przyczyną stanów zapalnych miazgi są głębokie ubytki próchnicowe. Rzadko do zapalenia miazgi dochodzi w wyniku urazów lub złamań zębów. Niezmiernie rzadko zdarza się stan zapalny miazgi w wyniku podrażnienia wywołanego szlifowaniem zębów podczas leczenia protetycznego.

Nowoczesna endodoncja pozwala obecnie leczyć ząb, który jeszcze nie tak dawno był skazany na usunięcie. Najnowsze osiągnięcia techniczne i terapeutyczne pozwalają na doprowadzenie do perfekcji procedur leczenia kanałowego. Jest to o tyle ważne, że w dobie ogólnoświatowej polemiki negującej zasadność lub wręcz wskazującej zagrożenia związane z leczeniem kanałowym tylko ścisłe przestrzeganie procedur leczenia pozwala na jego 100% powodzenie.

Aby to osiągnąć w leczeniu kanałowym wykorzystujemy najnowocześniejszy sprzęt

• mikroskop zabiegowy Seliga Smart Optic – pomaga w dokładnej wizualizacji pola zabiegowego oraz umożliwia leczenie w skomplikowanych przypadkach tj odnalezienie ujść kanałów, kanały dodatkowe, niewidoczne kanały, przeszkody i zwapnienia miazgi, pozostałości narzędzi po wcześniejszym leczeniu w przypadku reendo.
  • laser zabiegowy Lasotronix Smart Pro – fotoaktywna dezynfekcja kanałów korzeniowych i zamknięcie ( zeszkliwienie ) mikrokoanalików; dotychczas wymagało to użycia agresywnych środków chemicznych
  • radiowizjografię cyfrową Kodak Carestream – kontrola rentgenowska przed i po leczeniu przy maksymalnej redukcji dawki promieniowania

Leczenie standardowo przeprowadzamy na jednej wizycie, która w zależności od ilości kanałów oraz stopnia komplikacji trwa 60 – 90 minut. W rzadkich przypadkach zakończenie leczenia zostaje odroczone jeżeli wymaga zastosowania leków umożliwiających wygojenie zmienionych zapalnie tkanek około-wierzchołkowych.